Friday, March 18, 2011

HILANG SERI KALAU JADI PENGAPIT PENGANTIN! BENARKAH??

Assalammualaikum wbt..

hyep!! cikcleo back!!hee..rase cam da 8 tahun jer tak online <<< ok tipu!;p Baru selesai majlis kahwin anak sedara cikcleo NUR AMIRA HANIM BINTI ZULKIFLI..huh tahniah dear..cepat2 dapat baby..hee. mase kenduri khawin tu cikcleo telah menjadi pengapit terjun! tetibe terkene terjadi pengapit! adei..dengan senang hatinya cikcleo menyambut tugasan tu..da lame sebenarnya teringin nak jadi pengapit..haha.kantoi!lalalala..

Punye la semangat ni..sampai suruh kakak ipar make up kan..then dia cakap
"ishk mane boley jadi pengapit tak kawen lagi! nanti lambat kawin taw! hilang seri pengantin tu"
uwaaa..yeke??tak mau la..terbantut sikit nak jadi pengapit..tapi..tengok kawan2 ramai je jadi pengapit..lex jer T_T..ade orang lain pulak kate

"jadi pengapit? cepat la kawen lepas ni"

Pulak dah??? dalam fikiran cikcleo pulak

'Ala kalau da jodoh tu tak kemane..Allah tu da tetapkan bila kita kawen, cikcleo percaya dengan ketetapan Allah..takde pulak dalam mane2 hadis mengata kan kalo jadi pengapit tu lambat/cepat kawen kan?? so chills..hee.'
Tapi jangan lambat wei!! cepat tu tak pe..longgoh lak nak tunggu jodoh tu kang. nanti anak baru nak hidup mak da nak mati..wakaka.

Dekat bawah ni cikcleo share se co'ot gambar sekitar majlis ;)

Bride with her 'uwan' and aunty.

Payung tu cantek.

no caption

kepak2 kebung2

seronok jadi pengapit nie..mane2 jer ade gambar aku ;p

Beb!! wa tunggu nasik minyak lu! cepat sikit..wa nak kawen gak..haha.

hai..bile la pulak turn aku?? bak kate raji..'tak tercabar ke anak buah da kawen dulu'..haha.
hantu kau raji.
 p/s: jangan komen hape2 pasal baju aku..mekaseh..lalala..

9 comments:

sana said...

ilek ar . aku penah jadi pengapit gak . tapi x kawen-kawen gak sampai skang ! erk .. yg penting bahagia kot dapat jadi pengapit .

cikcleopatra said...

@sana- bahagia sangat weh!!haha..

Raji berkata said...

hahaha
habislah kau lambat kawen..
ayoyo.. ;D

cikcleopatra said...

@Raji berkata - cis!!amat kurang ajar ye disitu!haha.. ala bia lambat jgn xlangsung!wakaka.

Shazrizul said...

Btol2. Kite kene percaya pada Allah. Sbb die yg menentukan jodoh kite. Bukan dgn kata2 dan kelakuan kite yg menentu kan jodoh kita. Sy faham ape yg awk rasa sbb sy pun penah jadi pengapit. Situasi yg sama juga sy rasa bile org ckp mcm tu. Hahaha.

Cik Ezy said...

saye prnh jdk pengapit mmbr saye kawen..
2 taon lps.. die dh ade ank.. saye gak xkawen2 ag..
haha..
bile la badi nikah tu nk melekat kat saye.. kui3

cikcleopatra said...

@Shazrizul - hehe..biase la tu...org melayu penuh dgn mitos.

cikcleopatra said...

@Cik Ezy - choi!!!jgn wei!! cikcleo nk kawen..keke.

kay_are said...

anak sedare??? makcik nye bile lagi?? ahakz.. <-- bagi lagi panas terbakar x engat nye.. =P