Sunday, April 3, 2011

Bersyukur Kerana Aku Cantik

Assalammualaikum wbt..

adei tadi kata nak stop blogging..tapi tiba-tiba terlintas satu benda kat kepala hotak ni. so terpaksa update gak sebelum basi..hehehe..

Jijik tak baca tajuk kat atas tu?wakaka..tahu mesti ada yang sudah tak daya nak bangun lagi sebab terlalu banyak muntah akibat dari tajuk entry cikcleo kali ni ^_^'

cantik itu subjektif! ia berbeza dari pandangan setiap orang..ada sebabnya Allah buat macam tu. ye lah kalau semua orang pandang cikcleo ni cantik kang pening lak cikcleo nak buat pilihan and kesian pulak kat wanita-wanita lain diluar sana..wakakakaka..memang tak boleh blah. baik cikcleo benarkan anda membawa baldi bersama sambil membaca entry ini agar tak bersepah muntah korang tu.

So, itu lah tujuannya Allah jadikan pandangan mata seseorang tu berbeza-beza. ada orang kata dia tak cantik! ada yang kata dia cantik! it's depend kan?

Tapi sebenarnya apa yang cikcleo nak sampai kan disini adalah melalui pandangan cikcleo semua hamba Allah di dunia ni cantik! tiada yang buruk dalam setiap ciptaan Allah tu. janganlah cakap "budak tu hodoh gila muka dia"..hamboi3..sedar tak bila kita cakap macam tu kita telah merendahkan ciptaan Allah tu! sungguh3 tak baik taw! 

Allah tu maha mengetahui dalam setiap apa yang dilakukan. siapa kita nak mengutuk ciptaanya. sebab dulu cikcleo selalu cakap 'aku ni tak cantik, sapa la nak kat aku'..'untung nya dapat muka cantik cam dia tu.'..tapi lama-lama bila umur semakin meningkat dan matang..baru tersedar bahawa Allah tu tak pernah silap dan tak pernah ada cacat cela nya dalam setiap ciptaannya. bersyukur sebab cikcleo mempunyai cukup sifat. ada lagi orang diluar tu yang diuji oleh Allah dengan pelbagai kekurangan diri. tapi tu semua sementara kan??Akhirat kelak adalah yang utama.

Cantik itu adalah anugerah yang Allah beri kepada seseorang dan melaluinya wujud la berbagai-bagai dugaan dan ujian. jika muka cantik tapi iman senipis kulit bawang maka hanyut la kita. muka yang cantik juga boleh mewujudkan rasa riak dalam diri seseorang. astagfirullah mintak dijauhkan. kerana semua itu kepunyaan Allah.kalau dia nak tarik balik. bila-bila je boleh!

Kepada yang merasakan diri mereka cantik! bersyukurlah. pelihara lah kecantikkan itu. bagi wanita simpanlah kecantikkan itu untuk tatapan suami. jangan biakan diri kita diselubungi perasaan riak! dan jangan salah gunakan kecantikan itu. kecantikkan abadi adalah datang dari hati.

Kepada yang merasakan diri mereka kurang cantik. anda sahaja yang merasakan begitu. pasti ada juga insan lain yang memandang anda dari pandangan yang berbeza. mungkin wajah kita tidak secantik mereka. tapi cukuplah sekadar kita cantik disisi Allah. itu lebih bermakna dari segalanya. wajah yang cantik tak dikira bila mati. ia juga dimamah usia. tapi hati yang cantik dan mulia dibawa mati dan tidak akan dimamah usia. so tak payah lah nak cucuk tang sana cucuk tang sini. 

Tapi kadang2 pelik gak ada orang yang da cantik pon masih nak cucuk sana sini..cukur kening bagai. hmm..manusia-manusia..memang tak pernah nak bersyukur dengan kurnian Allah. masih nak ubah ciptaanya yang unik itu.

Peliharalah kecantikkan itu berpandukan cara islam.kerana cantik itu boleh membawa kepada fitnah.

Temanya..bersyukurlah kerana kita semua cantik sebab Allah adalah pencipta kita. tiada cacat dan cela dalam ciptaanya ;)

CANTIK LUAR TAPI DALAM BURUK BOLEH JALAN DAH!

16 comments:

Izyan Masri said...

KEHKEH.TAJUK MAHAL TU.I LIKE ! XD

Cik Ezy said...

tetibe teringt lagu senyum..
ekeke

Raji berkata said...

yeah betul
kita ni sebaik2 kejadian ^^
bak kata Christina Aguilera
you are beautiful no matter what they say..

aNiS aNiSa said...

kecantikan di dunia hanyalah smentara..

xdak yang kekal di dunia ini melainkan amalan di akhirat..

xperlu di banggakan dengan kurniaan yang xkekal...

btul tu cik cleo..kalau cntik di luar didalam xcntik wtpa kan =)

latest entry : Best View~

kay_are said...

x muntah lagi.. nasib baik r.. cikcleo <-- bukan main sopan lagi tapi dengan aku.. ish ish.. tapi part cantik subjektif tu memang betul.. len orang len nampak kecantikan tu, yang penting.. hati tu.. huu

Manja (let it be my sweet name) said...

cantik itu subjective :)

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

yg cantik harus merendah diri..jgnla sebab cantik rs terkagum lak dengan diri sendiri..tu dah kira ujub kan..

yg tak santek..terima saja dgn hati terbuka..yg penting bersyukur..

tak sume lelaki pandang kecantikan wajah dan body aje kan..

kAmi dAn mEreKa!! said...

ye, kite pon cantik!! keh keh =)

cikcleopatra said...

Izyan :hahaha..tajuk harus gempak.keke.

cikcleopatra said...

CIk Ezy : hahak.mmg pon sambil buat entry ni sambil nyanyi.

cikcleopatra said...

Raji : kan!!hehe.

cikcleopatra said...

anis : betol tu anis ;)

cikcleopatra said...

kr : dengan ko sopan kene tendang jejauh.wakaka.

cikcleopatra said...

manja :u r rite dear :)

cikcleopatra said...

Rina : betol tu syg ;)

cikcleopatra said...

kami dan mereka : i loike ur statement..keke.