Sunday, July 24, 2011

Blogger yang memperbodohkan diri sendiri VS Blogger yang berhemah..anda rasa anda yang mana?

Assalammualaikum wbt..

Tadi aku dok la membaca blog orang...astagfirullahalazim...mengucap aku sekejap..sekarang blog pun boleh jadi medan orang mengumpul dosa kan??? Ramai dah blogger yang mengutuk, menyumpah seranah orang melalui blog ni..menyampaikan benda yang tak baik pun ada..Ya Allah..Jadilah blogger yang berhemah..jadikanlah blog anda sebagai medium untuk menyampaikan sesuatu yang baik..jangan asyik memikirkan sangat duniawi..tak boleh kah fikir blogging untuk menyampaikan pesanan yang baik. yang at least dapat menjadi bekalan kita di akhirat kelak pabila ada insan yang mendapat sesuatu dari penulisan kita itu... Ramai dah aku nampak blogger yang tunjuk pandai agama melalui penulisan beliau..tapi totally memperbodohkan diri sendiri. menampakkan diri cetek ilmu dunia dan akhirat. 

Iya! blogging untuk memberikan pendapat. tetapi sila lah beri pendapat yang boleh membuat kan orang respect kepada kita, bukan pendapat yang membuat orang annoying dan menampakkan kebodohan diri sendiri. Jaga lah bahasa kita! tak payah suka sangat meletakkan perkataan2 yang kurang enak..

Na'uzubillah..jika tengah terlalu marah elakkan lah berblogging ye kawan-kawan..sebab terlajak kata badan binasa! kita pun akan dipandang hina.. =)

p/s: kadang-kadang kita tak sedar kesalahan yang kita lakukan bila berblogging..so think deeply before write.

8 comments:

Yaya said...

mesti ada nnti yg kate... "blog aku, suka hati aku lah nak tulis apa".

kalau dh mcm tu, jgn publish blog tu utk bacaan umum. setting private sudah kan.

kindergartenlibrary said...

semestinya mahu yang berhemah kan ?
:)

Nurul Ain Najwa binti Azam said...

tulaa...biasanya tuan punye blog tuh akan cakap "blog aku..suka hati aku la.."..huuuuu

Fatin Aqilah said...

betul2 aten setuju !

feel free to drop a comment.tq dear :)

http://gulahatiqyla.blogspot.com/2011/07/saya-bertudung-dan-saya-sangat-pretty.html

cikcleopatra said...

yaya and ain najwa : terpulanglah kan..saya hanya nasihat..kubur pun lain2 kan..hehe..biarkan lah mereka..kita ambil yang baik dan buang yang buruk..yang penting tugas kita sebagai muslimah sudah dilaksanakan.

SoPHiEa ZaaRa said...

laa, nape sampe camtu?

xpe la, da diorang nak cmtu nak wat cane kan..

ps: jgn saya terikut dahla~

DILEMA WANITA said...

btol kate kamu..klu tgh marah xyah tulis blog..t akan terkaluar kate2 yg xelokkn...uhuhuhu...insaf...harap ditegur la mane yg patut...

MZ said...

bagos lah ko wat entri nie..aku pon kdg2 tak faham...siap leh beza2 kan blogger otai n newbie ag...tak kisah lah nak luah perasan..tapi guna lah ayat yg berhemah sikit..kn ramai org leh baca..nt bile yg luahkan tu pakai tudung..mula lah ckp perempuan bertudung ni semua perangai hampeh...ggrrrr.....aku plak yg geram..