Friday, February 4, 2011

Rusuhan di Mesir: Hosni Mubarak ni tak tahu malu ke ha??

Bismillah..
As salam..

huh..blog cikcleo asik2 nak cerite pasal pergolakan dan rusuhan yg sedang terjadi kat Mesir sekarang ni kan..
cikcleo mmg sgt2 concern dan ikot cerita nie..
semakin hari semakin terok jadinya..
sampai wartawan2 pon da kene tahan dan diacukan senjata pulak.
semlm cikcleo dgr berita di TV3, wartawan tu (name xingt la..bese ar mak nenek) mmg suarenye dlm ketakutan je dgr.  cerita pengalaman die yg ditahan oleh penunjuk perasaan yg bersenjata pistol dan pisau..sape la yg xcuak beb..3x kene tahan..naseb bek la wartawan tu pandai berbahasa arab.mudah sikit nak berkomunikasi.camera pon hmpir dirampas ketika sdg menemuramah seorang pelajar Malaysia di airport. nk balik hotel pon xdpt.ishk3..kes wartawan di tahan juga dikecam oleh dunia..

ok..tu pasal wartawan..yg cikcleo pelik nie..ade jugak pemimpin yg tebal gile mukenya..xtahu malu ke???
da terang2 seluruh dunia pon taw..yg org xsuke awak la Hosni Mubarak...xreti2 ke nak berundur..negara die da terok..kematian dan jenayah berlaku sane sini..byk kerosakan berlaku..foreigner pon terpakse balik..oh~

kalo die pemimpin yg fikir ttg kesejahteraan rakyat..die akan berundur..kerana dgn sikapnye yg ingin mempertahankan jawatan itu ramai  yg terbunuh..rusuhan menjadi2..pergaduhan yg terok berlaku antara penunjuk perasaan anti kerajaan dan pro-kerajaan sgt dasyat hingga kematian berlaku..x terkecuali warga asing turut terbunuh.kerosakan jgn ckp la..buat perintah berkurung pon da macm x lut je.

so cara terbaek adalah Hosni Mubarak mmg kene berundur!!beri la peluang kepada rakyat Mesir memilih pemerintah mereka sendiri.  rusuhan ni xkan berhenti kalo mubarak masih berdegil..segala rusuhan yg terjadi nie adalah tanggungjawab kerajaan mubarak!

Hosni Mubarak

semua ini berlaku hanya kerana mereka inginkan kerajaan baru. yang demokrasi.


**ini hanyalah pendapat cikcleo sahaja ok**

BERTUAH KERANA BERADA DI BUMI MALAYSIA YANG AMAN DAMAI


2 comments:

jelah said...

kalo rakyat m'sia wat cmntu kat m'sia kn syok...kita tukar kerajaan....hahaha

miss cleopatra said...

jelah : erk???kenape pulak??Malaysia mmg da demokrasi pon..mmg kite yg pilih kerajaan sendiri..kalo x xde la pilihanraya kan?kalo nk tukar kerajaan kene tunggu pilihanraya la..xperlu merusuh kan??hee.