Tuesday, December 18, 2012

Terfikir dan Berfikir

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt..

Terfikir..yee..aku terfikir..bila terfikir terus berfikir..selama ni aku takda matlamat dalam hidup..just follow the flows..tiada cita-cita. kalau ade rezeki dekat situ just grab..tiada impian sebab rasa tak mampu nak capai impian yang tinggi-tinggi. malas berfikir sebab berfikir memeningkan kepala aku sendiri.  But now, when my age almost 26years, i start thinking..thinking about my life..what actually i want in my life. takkan nak jadi remaja 25 years yang masih makan gaji, masih duduk bersama parents, masih habiskan masa dengan perkara-perkara lagha..i need to improve my self..berkawan dengan ramai orang. dengan orang-orang yang berjaya. yes! that's it! i need to read more because before this aku sangat2 tak suke membaca..surat khabar pun taknak baca. hish! terok bebeno. before this, aku seorang yg less confident! sentiasa merasakan idea yang aku dapat tak bernas. kadang-kadang tak berani nak keluarkan pendapat sendiri. but after i join herbalife family dan lihat kejayaan rakan2 sebaya banyak yang dipelajari. aku belajar cara nak dapatkan keyakinan diri. baru aku nampak matlamat hidup. baru terasa sangat rugi tak sedar benda-benda ni dari awal.

so, to all my readers, please doakan kejayaan aku. aku nak jadi seorang insan yang berjaya didunia dan akhirat. InsyaAllah..Teringat kata-kata my sponser yang beri makna sangat dalam pada diriku..
"Big success usually comes after the worst moment of your life that everything u plan doesn't work, everything u work for lost and every single thing in the world turn their back on you..The best results often comes after the WORST moment of your life..If this happen..get back up stronger because u are closer to your goals than anyone else. CHALLENGES is there to make you realize how strong u are".
Apapun yang kita buat dalam dunia ni ingat semua kerana Allah s.w.t..ikhlas adalah kuncinya. jangan sekali2 berpaling pada agama. diwaktu jatuh dan bangun sujud pada hanya Allah s.w.t.

Gambar Hiasan ;p


Wish me luck.
Salam =)


4 comments:

kay_are said...

dah tua dah ko rupe nye.. bagus r tu.. aku pun setuju sangat.. kne selalu berfikir macam nak jadikan hidup lebih senang dikemudian ari kan? sampai bile nak tolong kaye kan orang lain je betul? aku pun ade trfikir macam tu cuma wat mase ni belum ready lagi nak wat macam yang ko wat tu..

mira_nas said...

gd luck, sis~

Unknown said...

ika..mcna ni..hehe..blogger baru..datang laa blog saya..

http://macamacamadoo.blogspot.com/

Unknown said...

ika..kenal x? blogger baru ni..jom lawat aku..hehe

http://macamacamadoo.blogspot.com/