Wednesday, October 3, 2012

Kawan-Kawan Yang Kita Suka =)

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt..

Kenapa kita nak berkawan dengan dia? korang ada sebab tak kenapa korang  nak berkawan dengan kawan-kawan korang? aku tak pernah terfikir pun kenapa aku nak berkawan dengan kawan-kawan aku sebab aku just berkawan.

Tajuk aku tu macam tajuk sebuah teater kan? teater mini jer yang penah aku tonton bersama kawan-kawan yang aku suka suatu ketika dulu..dan melalui teater ni la baru aku tersedar yang sebenar aku kawan dengan diorang sebab aku suka! ye! sebab aku suka la aku nak kawan! kan?? ade ke orang kawan dengan orang yang die xsuke?? tapi zaman sekarang tak mustahil jugak kan?? huhu..

Dulu aku pernah cerita pasal kawan-kawan aku..kawan-kawan baik aku..ade yang da kahwin pun. Tapi one by one hilang bila dah kahwin..bukan hilang apa..cuma hilang nikmat menjadi bujang yang dapat hu ha hu ha tak tentu hala tu jer ;p

Bila dah kahwin sah2 lah mereka ade tanggungjawab pada pasangan masing..itu adalah lumrah kita dalam menjalani kehidupan di bumi Allah...baby-remaja-dewasa-kahwin-dapat baby-tua-mati. tu lah kitaran hidup kita!

Aku tak pernah story pasal kawan-kawan baik aku kan??kalau cerita pasal dorang memang banyak kot. aku ingat nak buat tribute pasal dorang one by one..ye aku taw ade korang kesah??tapi aku suka bila aku dapat bercerita pasal dorang..they make me smile ;)

Oh ye..kawan-kawan aku ni semua single taw! sometimes we love to be single because we can spent our time together without any commmitment with others. Tapi...sampai bile kan ;(
So..kot-kot dengan cerita aku pasal dorang ni..tersangkut pulak uolls dengan dorang kan best!hahaha..

Tapi...langit tak selalunye cerah..sangat menyakitkan bila kawan baik kita sendiri putuskan hubungan atas sebab yang kita sendiri tak tahu. bagi aku seorang kawan yang baik. kita harus berterus terang setiap apa yang kita tidak puas hati agar ia tidak terus terpendam dan menjadi nanah. dan sangat rugi bagi mereka yang memutuskan hubungan persaudaraan terutama teman karib. bukan saja dimurkai Allah bahkan dibenci orang.
Tapi ade aku kesah??hahaha..yang penting aku ade kawan yang aku suke! susah senang..gelak tawa semua bersama..InsyaAllah..





Dear My  Friends,
Please...jaga lah relationship kita sebaiknya..
Jangan biar anasir-anasir negatif mempengaruhi kita..
Jangan dengar kata-kata orang lain lebih dari kalangan kita sendiri..
Jangan pernah ada shak wasangka antara kita..
Jangan pernah mengungkit dengan setiap kebaikan yang ada..
Jangan terlalu berkira dengan wang ringgit yang ditabur..
Tegurlah setiap tingkahlaku yang buruk..


p/s: Anyway..Congratulation to my dearest friend Nur Hafizah Abu Bakar sebab akan berkonvokesyen pada 6.10.2012 di PICC..

Bye!
Love U!



3 comments:

Anum said...

happy time...

Ilahlatif said...

Bayar royalti fotografer! Kbai... Hakhak

cikcleopatra said...

ilah : amboi ilah!! ahaha..oh lupe nak mention ila as fotographer..haha.