Tuesday, October 2, 2012

Tips Shopping Di Langkawi

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt..

Tadi kan..aku saje la dok view statistik..again!! story pasal langkawi yang sudah berabad lalu menjadi tarikan..eh bukan pasal langkawi jer..tapi semua entry pasal holiday statistik tinggi! and actually pasal langkawi dulu nak update part 3 tapi tak jadi sebab terdapat kekecohan dalam hidup sekejap.agaga..kecoh la sangat! sebenarnye dah ade niat nak share pasal tempat shopping yang menarik di langkawi tapi tergendala. so di pagi yang indah ini izinkan saya share dengan semua!! ececeyh..

1) Pinggan Mangkuk
untuk mendapatkan pinggan mangkuk yang cantik macam porceline (betul ke tidak spelling ni) dan macam-macam lagi la aku cadangkan pergi terus ke Idaman Suri. harga dekat sini lebih murah dan pilihan lebih banyak taw!

2) Coklat
untuk coklat pulak disarankan pergi cari di Haji Ismail Group. macam-macam jenis coklat ade..sediakan duit je. harga takde la semua murah dekat HIG ni..depends jugak pada coklat. contoh masa aku nak beli coklat Daim haritu. dekat HIG RM14.90 tapi aku ade jumpe dekat kedai lain RM13.90 tapi coklat2 lain HIG lagi murah. so..pandai-pandai lah..

3) Kain Batik
Untuk kain-kain sarung ni, setelah aku tanya kawan-kawan aku yang duduk di langkawi mereka menyarankan untuk borong di Beras Terbakar..tapi mak cakap lebih kurang je harga dia..muahaha..maybe anak jati langkawi lebih arif kot. tapi dari pandangan aku. dekat beras terbakar banyak pilihan! so takpayah nak penin-pening kepala..pergi je la sana..ngeh3.

4) Gamat
Ok. bagi segala jenis produk yang berkaitan gamat pula, aku pergi ke Nusantara. situ macam-macam pun ada..tinggal pilih, ambil dan bayar jer. situ banyak pilihan!

5) Rokok
Actually rokok harga sama jer dekat mana-mana dalam langkawi ni..tapi member aku kata kalau nak murah lagi carik dekat kedai-kedai runcit kecik-kecik tu je..situ harga lebih murah. let say harga 1katon RM47.00 tapi dekat kedai runcit kecik2 ni boleh dapat RM45.00 1katon.

Hmm..rasanye lima item ni je kot yang terhangat di Langkawi..huhu..dah habis idea sebab aku pergi langkawi 5bulan yang lalu..sekarang dah ingat2 tidak dah..at least aku boleh share something yang boleh memudahkan korang..so takpayah dah korang nak tercarik-carik dan membanding-banding kan harga lagi kat sana..buang masa je kan. oh ye..kalau korang balik hari je and beli barang2 banyak..korang kena tax taw! tapi kalau duduk berhari-hari takde masalah cume simpan tiket flight atau feri korang masa datang tu jer.

hope entry ni membantu lah..enjoy and happy shopping! ;)


4 comments:

Anum said...

good tips

Unknown said...

bestnyer langkawi..nk pergi jugak kali ke 2..sonok2!

dear anies said...

br cadang nk g langkawi tp kn tkr plan ke tmpt lain waaaaaa

azim said...

tq 4 the tips:)