Tuesday, May 10, 2011

Mother's Day Celebration for Puan Hapsah Hashim

Assalammualaikum wbt..

This year me and siblings celebrate mother's day with bring mak to I-City, Shah Alam. we arrived at I-City at 00.00, 8 Mei 2011 ..kami pergi 3 kereta! mak 1st time sampai i-city.. surprise for mak..hehe..it's not so expensive like other's present..but we sincere bring mak here and wish mak panjang umur dan dimurahkan rezeki..I LOVE U MAK!



mak cakap 'mak tak reti nak bergambar'








hah..ni bukan anak aku..tp anak buah aku..
Disebalik wajah mak..terpalit beribu kisah suka duka..pengorbanan mak membesarkan anak disamping suami yang sakit dan akhirnya mencari rezeki untuk menyekolahkan aku dan adik2 tanpa suami disisi..walaupun mak tak sehat..tapi hatinya kental untuk mencari rezeki..segala sakitnye ditolak tepi. sayangnya ibu kepada anak tiada tandingnya..aku sendiri kagum dengan sikap mak. mak tak kaya harta dan tiada apa yang boleh diwariskan kepada anak2..tapi mak kaya kasih sayang yang kami rasai hingga kini. 

aku sangat bersyukur kerana mak sentiasa disisi dalam proses tumbesaran aku hingga lah kini dan sangat2 bertuah sebab mak pandai masak. dan aku tak pernah sekalipun kempunan untuk makan makanan yang diidamkan kerana mak pasti masak makanan itu ;)

Doa aku untuk mak dan ayah;
Segala puji bagi Allah, yg telah memerintahkan kami agar berterima kasih kepada kedua ibubapa kami dan berbuat baik kepada mereka. Menggesa kami supaya merebut peluang berbakti kepada mereka, bersungguh-sungguh melakukan kebajikan kepada mereka. Merendahkan diri menghormati mereka. Mewasiatkan kami supaya mengasihani ,mereka sebagaimana mereka memelihara dan mendidik kami semasa kecil. 
Ya Allah! Rahmatilah kedua ibubapa kami (3x), dan ampunilah dosa mereka, Redhailah mereka dengan keredhaan yg melayakkan mereka mendapat segala keredhaanMu. Dengan Engkau meletakkan mereka di dalam Negara kemuliaanMu, keamananMu, kemaafanMu dan keampunanMu. 
Ya Allah ampunilah mereka dengan sesempurna keampunan yang dengannya Engkau hapuskan dosa-dosa mereka yg terdahulu dan kejahatan yg mereka lakukan secara berterusan. Rahmatilah mereka dengan rahmatMu yg dengannya Engkau menyinari tempat pembaringan mereka di dalam kubur. Engkau amankan mereka pada hari Kiamat ketika mereka dibangkitkan dari kubur mereka. 
Ya Allah!, kasihanilah di atas kelemahan mereka sebagaimana mereka telah mengasihi kami ketika kami lemah, rahmatilah mereka ketika mereka terlalai daripada mengingatiMu, sebagaimana mereka tetap mengasihi kami semasa kami masih kecil. 
Ya Allah!, peliharalah bagi mereka kasih sayang yg telah Engkau curahkan di dalam hati mereka, belas kasihan yg telah Engkau penuhi hati mereka, dan kelembutan yg telah Engkau sibukkan ke atas anggota mereka. 
Ya Allah! Jadikanlah kami penyejuk mata hati mereka pada hari kiamat, perdengarkanlah kepada mereka sebaik-baik seruan daripada kami pada hari Kiamat, Jadikanlah mereka disebabkan kami dari kalangan ibubapa yg dicemburui disebabkan anak-anak mereka yg soleh, sehingga Engkau mengumpulkan kami dan mereka serta sekalian muslimin di Negara kemuliaanMu (syurga) di tempat penetapan rahmatMu dan tempat auliya kekasihMu bersama orang-orang yg telah Engkau kurniakan Nikmat. - Amin...


p/s : Gambar tak cantik sebab pakai camera hp cabok aku jer..nak tunggu gambar santek lambat na cameraman bagi..hehe.

kalau suke bolehlah LIKE,

7 comments:

~Nabilah~ said...

waaa...bestnya.....x pnah pegi sna...hehehe

~RizaL~ said...

sweet la..
=)

josrevalution said...

salam cikcleo..best lah kalo masih ada ibu kan..hehe..cam cikcleo nie..asal hari ibu buat surprise pada ibu..hehe..anak yg mengenag lasa lah katakan..hehe..sy haraf ibu cikcleo sehat slalu..mai bace nie plak
antara perkara lelaki itu rumit!betul kah?

http://aniesandyou.blogspot.com said...

mesti mak happy kn?

Jiran ooo jiran

cik hani said...

epi mother's day..

utk mak awak..

bestnya penghabiskan masa bersama mak di i.city..

rj Etika said...

wowowo...dtg shah alam tak bagitaw!
hahah. sweet la mak hang. tak reti nak bergambar. hikhik. kimsalam naaa....

kay_are said...

laa.. dah datang ict tu.. roger2 r aku.. leh aku mintak ko blanje makan ke, movie ke nanti.. =P