Wednesday, June 22, 2011

gigi dicabut tanpa bius!

Assalammualaikum wbt..

haa tadi aku cerita pasal tulang gigi aku yang hebat gila..2 doktor pun surrender dengan gigi aku ni..kalau nak baca boleh la klik SINI. kehkehkeh. sambungannya..hari isnin aku pergi lagi klinik yang sama untuk continue sesi mencabut gigi atas aku yang dah goyang menanti retak jer tu. kali ni doktor lain pulak yer. depa kata doktor ni dah biasa cabut gigi-gigi yang macam aku ni. terasa terok bebenor lak aku ni.keke..

masa nak cabut gigi ni aku da agak trauma..nak nanes da tunggu turn tu. tapi mane boleh nanes..jatuh ke macho an aku beb!

pastu nurse pon panggil name aku..aku pon masuk terus baring..setelah aku maklum kan yang 2 doktor tak berjaya cabut gigi atas aku ni. doktor tu pon kate.'ni yang saya rasa nervous lak ni'..doktor tu tak taw aku nya nervous lagi la da tahap gadebos taw! sekali dia letak bius..sekali bius tak jalan, 2nd bius pon tak jalan..mak ai! teruk gila wei..sampai 3 bius dia letak still tak jalan. yang mulot aku ni da macam ikan flower hon da. bosa yo.

doktor bagi aku 2 pilihan samada aku nak tunggu next week atau nak tahan sakit. pergh..aku memang tak sanggup nak tunggu lagi wei..tak cabut lagi sakit sebab gigi tu dah digoyangkan haritu! doktor tu suspek gusi aku yang kat bahagian akar tu da luka kesan dari hari sabtu haritu dan possibility untuk gigi aku patah tinggi! aku time tu gulp! kalau patah sikit dia akan biakan. tapi kalau patah banyak dia akan buat minor operation. gilo!!!ah taknak aku. gila aku berdoa dalam hati agar dipermudahkan urusan aku.

aku kata 'baiklah doktor, kita cuba'..

sekali doktor tu ketok sikit je gigi aku..meraung kot aku..memang tak segan silu dah nages dalam bilik tu. nurse dengan doktor terdiam tengok aku..sakit dia wei..memang bukan kepalang lah.sangat2 sakit ohkey. bukan aku nak mengediks ke apa ye. doktor tu cakap gigi aku ni kuat lagi. tak goyang. memang gile! lama la jugak aku hold bagi sakit hilang. tu nasib baik doktor tu bagi aku makan ponstan. kalau tak mahu meninggal aku dalam bilik tu. haish..

tapi lepas jer tragedi tu. doktor tanya lagi nak sambung tak. bagi aku sama je. kalau aku tunggu minggu depan pon belum tentu tak sakit kan. so aku proceed jer la..tapi yang peliknya lepas tu gigi aku dah kebas. kat gigi dan gusi memang tak sakit. cuma yang sakit kat bahagian dalam dekat-dekat dengan akar tau. aku pun bertabah la menahan kesakitan..doktor tu pon sangat cermat buat kerja. sekejap je dia goyang kan gigi aku..then, 'prakkkk'..adoi bunyi benda patah..memang semua orang dalam bilik surgeri tu ingat gigi aku dah patah..bersedia je lah.

lastly doktor cakap..'dah goyang dah ni..bersedia..saya nak cabut'.
1..2..3..ta da.....

kau nampak ni peah!!! mane tak sakit nye gigi aku..da la panjang..bengkok lak tu akar die..
atoi ai..memang menyeksakan jiwa raga aku betol la.seriau aku.
bersyukur gila aku gigi ni tak patah..keluar jer dari bilik surgery tu meraung aku..nagis sambil gelak.adoi kelakar betol la.hahaha.

p/s: lagi 2 gigi nak kena cabut..aduh memang aku ni carik penyakit la -.-'


8 comments:

zie_ira said...

warhh,, skit nye bace cite nii,,wuu~T_T~,,hehe

Pyka Rahmat said...

omg kita kan, kena bius tapi gigi pula takcabut gila taktahan sakit

Anum said...

arggggggggg
sakitnya....
salam perkenalan
follow me back

Emma Nyiu said...

Siyesly, sgt dahsyat woo, kalo sy memang akan teriak sekuat hati.. abes lintang pukang doktr lari..hehe

kindergartenlibrary said...

takut !
:(

vampire's lovex said...

pehhhhh..boleh plak cmtu kan...ngilu oiii...serius...


ko makan apa nih sampai gigi susah gila nak cabut

kay_are said...

aku tau sakit gigi ngan time nak cabut gigi tu memang sakit.. tapi ayat ko yang sampai nak meninggal tu terlebih hiperbola kak oi!! takde mati cabut gigi.. (-_-")

geeAhmad said...

ngeee~ rasa kelakar baca.. heeee.. but ! aku perlu rasa takot sebab aku pun nak kena cabut gigi jgkkk,,, -_- nak pakai braces laaa,,, minta-minta tak susah mcm tu.. wuu~~