Wednesday, August 10, 2011

Jangan sampai Allah murka dengan pembaziran yang kita lakukan..Nanti pahala puasa pun kurang..sia-sia je.

Assalammualaikum w.b.t

Bazar Ramadhan sana sini..mata pun rambang tak tahu nak makan apa. last-last semua makan pun di borong..
Dah balik rumah, makan dihidang untuk berbuka. tengok-tengok..
wow banyaknya makanan. makan sikit dah kenyang..yang lain membazir..akhirnya ke tong sampah.

huish..jangan buat macam tu. Allah tak suka amalan membazir..jangan nanti kita da penat-penat puasa lastly puasa tu tak dapat keberkatan dari Allah s.w.t disebabkan pembaziran yang telah kita lakukan.membazir tu kan amalan syaiton.

Ingat tu. jangan ambil remeh perihal pembaziran ni ya.

Selamat beramal ;)

2 comments:

Anum said...

insyaallah saya akan beli sekadar yang saya mampu makan
amin

KhaiRin said...

bab2 cenggini ramai yg lupa