Friday, January 13, 2012

Congrats My Dear Friend Hidayah Salihin!

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt..

SubhanaAllah
Alhamdulillah
Allahuakbar



Syukur kehadrat illahi kerana rezeki yang telah diberi kepada rakan aku Nurul Hidayah SAlihin Ihin dan Suami.  Bertambah lagi umat nabi Muhammad s.a.w di muka bumi ini..Zhafran Nawfal Bin Zhulkhairi nama diberi..sungguh indah nama seindah maksudnya..sebagai sahabat aku mendoakan yang terbaik untuk keluarga baru ini. agar kasih sayang dibina berteraskan Allah. Semoga Nawfal menjadi anak yang soleh dan mampu untuk memperjuangkan agama Allah walaupun bakal berada jauh di negara orang ;)

ketika kandungan berusia hampir 9 bulan dayah terpaksa berjauhan dengan si suami yang terpaksa bertugas di kota london. Aku yang mendengar berita tersebut sangat sedih, kesian kepada sahabat aku yang sorang ni kerana beliau tidak pernah berjauhan dengan suami sejak berkahwin lagi. pergi dan pulang kerja sama-sama dan kemana pon bersama.  tiba2 kene perpisah jauh beribu batu dan disaat beliau sangat memerlukan seseorang yang bernama suami disisi. sumpah aku sentap..apatah lagi beliau.hmmm..

Rasa nak berada sahaja disisi beliau disaat dalam keadaan sarat dan juga ketika melahir. tapi apa kan daya, kasih seorang rakan takkan sama dengan ahli keluarga sendiri. sebab itu apabila tahu saja beliau telah melahirkan, aku rasa ingin terus saja pergi ke hospital menemani beliau. hari pertama tidak mengizinkan. nasib baik dapat juga menziarah di hari kedua ketika beliau masih di hospital. seronok tak terkata dapat menziarah ibu dan baby..macam-macam cerita tentang kelahiran di kongsi bersama..memang best dapat baby..taapiii ade sikit takut..muahahaha..

sekian aje..
take care..

p/s: Kelak mummy ika will miss nawfal dan ibu..take care there dear! love u :')

5 comments:

ezy.fia said...

comelnye baby!

hidayah said...

bila plak turn ko babe !! tq for coming. sangat2 mghargainya ! love u !

ika gawus said...

comel... kwn dh bersalin... ko bila lagi??

Toko Busana Grosir said...

cute bangett..

kay_are said...

die sudah.. anda bile lagi? =P