Friday, September 7, 2012

ISTIQOMAH

Bismillahirrahmanirrahim...
Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi mengasihani..

Assalamualaikum wbt.

Lamanya tak update blog! lama sungguh! sangat lame! ishk terlalu lama! aiyoyo lamanye... :)
Entry sebelum ni pun macam tergendala..memang sangat tak istiqomah la hati ni untuk menyambung cerita langkawi tersebut. Nak update sekarang macam burppp xlayan =.='

Terlalu banyak perkara yang terjadi dalam tempoh mendiam kan diri di blog ini..terlalu banyak dugaan dan cabaran hidup yang berlaku. Berlaku perubahan besar dalam hidup dan aku mula mengenali erti sebuah kehidupan sebenar..ececeh pepoyos je ayat. tapi itulah kenyataan =.='

Ramadhan yang lepas telah mengajar aku banyak perkara baru dalam mendekatkan diri kepada-NYA, sedikit demi sedikit aku cuba untuk berubah menjadi seorang muslimah yang betul-betul dikehendaki islam, yang telah digariskan di dalam AL-quran dan As-suunah.

Bukan senang mahu mendekatkan diri kepada-NYA, ada saja cabaran dan dugaan. semua tu perlu ditepis. Jujur aku cakap perubahan ini berlaku setelah aku diberi ujian yang alahai kecil sangat..ala-ala celah2 gigi gittew..tapi biasa lah aku manusia lemah yang tipis sabarnya. Melalui Ramadhan kali inilah aku mengenali majlis-majlis ilmu yang dulu aku sangat malas nak pergi. aku mula mengenal tahjud yang boleh dikira dengan jari berapa kali aku bangun untuk melakukannya. mula melakukan dhuha yang tak pernah aku nak buat. Teruknya lah kak temah ni!!! 

Masih dalam proses merubah diri. seriously BUKAN MUDAH!! syaiton sentiasa membisikan perkara-perkara yang munkar! Paling sukar adalah untuk melawan NAFSU! Ya nafsu..nafsu yang macam-macam tu =.=' #YaAllahKauIStiqomahKanLahAku..